čtvrtek 18. ledna 2018

Nekrmte cizí zvířata

Tenhle příspěvek se mi nepíše lehko. Naštěstí jsem už vychladla. Jsem smutná a zároveň vzteklá. Dnes ráno jsme našli na pastvině mrtvou ovečku. Mámu od dvou jehňátek. Kdyby zemřela na nějakou virovou chorobu nebo nějakou fyziologickou vadu.  Ale tahle smrt byla pouze vinou jiného člověka, který krmil cizí zvířata bůh ví čím. Ono je strašně jednoduchý někam něco hodit přes zeď. Chápu že je strašně krásné krmit zvířata, ale nikdy nevíte jestli to dotyčné zvíře je na dietě a zda to či ono může jíst. Myslím, že mnoho farmářů radši ocení, když zazvoníte u vrátek, že jste přinesli suché pečivo, překontroluje a s největší pravděpodobností vás rád zavede ke zvířatům a část tvrdého neplesnivého pečiva dovolí zvířatům dát.


Protože tento pohled nechce asi nikdo. A ještě jakou musela ovečka vytrpět bolest než naposledy vydechla.

Zvažujte co se může stát,  to že jsme přišli v podstatě o člena rodiny, je fakt pro mě hrozný a obrečela jsem to. A to ještě nepočítám co nás bude stát kafilerie.... a krmení jejích dvou sirotků.





Je to potvrzené veterinářkou, která k nám teď jezdí k jiné ovečce, která měla včera těžký porod a bylo třeba jí pomoci s narozením dvou krásných jehňátek. O jehňátka i samotnou ovečku jsem se bála dokud nebyla na světě a nehýbala se. V noci ovečce neodešla placenta a tak nás dnes navštívila paní veterinářka znovu. Ovečka pouze ležela a po dávkách antibiotik, vitamínů a roztoku na podporu činnosti bachoru se již snaží vstát a žrát.Placenta se pomalu vylučuje a my věříme, že se s toho dostane. O svoje jehňátka se snaží starat i v leže a krmit je.

Tímto prosím za všechny farmáře, nekrmte cizí zvířata. Ty následky jsou pak opravdu strašné.


Radana

  

2 komentáře:

  1. Radu, to je mi moc líto. Lidi jsou nepoučitelní. Držím palce, ať jsou všechna vaše zvířátka v pořádku! Eliška

    OdpovědětVymazat