pondělí 27. ledna 2014

Bílá, bílá, bíláááááááááá

Aby toho bílého nebylo málo. Tak jsem včera udělala jogurt. 
 A jak na to?
Nejdříve je dobré si sehnat spolehlivého farmáře, samozřejmě nejlépe s mlékem, my použili kravské :)

Pak je dobré zbavit mléko všech breberek co by se tam mohly bohužel vyskytnout a provést pasterizaci. Necelý litr mléka jsem svařila při 80-90 °C jednu minutu (použila jsem teploměr z IKEA :)). Pak jsem chladila na teplotu 40-50°C přeléváním z jednoho hrnce do druhého. No a když jsem dosáhla kýžené teploty, rozmíchala ( naočkovala) jsem 2 velké lžíce kvalitního bílého jogurtu( choceň, selský atd.) do mléka,ale bacha na hrudky nesmí tam být musí to být dohladka. 

No a pak už jsem jen plnila skleničky a šup s nimi do jogurtovače. Ráno stačilo jogurt přendat do lednice.

A výsledek? 
Asi přestaneme kupovat jogurty. 

Tohle je ta lehčí varianta. Ale do budoucna chci zkusit zase jogurtové kultury, tak jak jsem se to kdysi naučila.


 Opravdu hustý, stálá v něm lžička :)

A tady naše malá konzumentka ;)

4 komentáře:

  1. No vidíš, jaká jsi šikulka. A ještě ten chleba začneš péct... ;-) Je fajn, že malá ten jogurt může. Když si vzpomenu na Honzíka, jakou měl šílenou reakci na cokoliv mléčného... Naštěstí teď už mléko může.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačko děkuju :), Chleba peču v pekárně nějaký rok ale pořád to není ono :) Chci zkusit z kvásku ale ten nemám :( A sama si ho vypěstovat neumím ač návody na netu jsou :)

      Vymazat
  2. Taky jsem dělávala často jogurty když byly děcka malé. Na dno skleničky jsem dávala marmeládu. Jen to mlíko bylo kupované, žádné domácí zdroje:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Also Joghurt habe ich noch nie selbst gemacht - aber er sieht sehr lecker aus. Deiner Kleinen hat es bestimmt prima geschmeckt, oder? Liebe Grüße aus Deutschland
    Anja

    OdpovědětVymazat