neděle 14. ledna 2018

Perník

 na plech. Dlouho jsem hledala skvělý recept na perník. A konečně našla, není suchý, je vláčný, rozplývá se na jazyku a sní se tak rychle, jak dlouho trvá jeho výroba. Ráda se o recept podělím. Protože jej včera ochutnal bratr mého muže a dostala jsem pochvalu. To potěší :)

Recept:
Je skvělé že nemusím v podstatě nic vážit
2 hrnky polohrubé mouky
1 hrnek cukru krupice
1 sáček kypřícího sáčku do perníku
2 lžíce kakaa
1 vejce
1 hrnek vlažného mléka
1/3 hrnku oleje ( a teď si tak uvedomuju že jsem to včera zvojtila a toho oleje jsem tam dala 2/3 :) možná proto byl takový vláčný .

Vše smíchám dohromady a naleji na vymazaný a vysypaný plech hrubou moukou. Peču 25 minut na 150 stupňů. Nechám vychladnout (když někdo neochutná ještě teplý - taky božský :) )

Dobrou chuť





A aby toho perníku nebylo málo, tak jsme se včera vrhly i na perník vánoční :D. Nebojte nezbláznily jsme se, perník se dá péct přeci po celý rok a nikdy se neomrzí. Tenhle recept není špatný, ale pořád to není ono, ten top recept stále hledám.

90% Vykrajovátek jsou ode mne z shopu.  Tak kdyby jste si, i nám, někdo chtěl udělat radost tak odkaz zde: www.livingquality.cz

Princezny (tohle vykrajovátko u nás bohužel nenajdete) jsou u nás stále v kurzu.


A co se dál událo. Tak samozřejmě jsme byli volit já asi 20 metrů od domu, muž musel až do Prahy, ale chceme lepší budoucnost pro děti takže tyhle "oběti" rádi podstoupíme. Doufám - věřím, že druhé kolo vyhraje ta správná hlava a děti ve škole budou mít hezčí pohled na obraz pana prezidenta. To mi tak připomíná, že příští rok jdeme k zápisu.... někdo mi čas polil urychlovačem...Už?

No rostou nám holky.A tak jsme malinkou vyšoupli z ložnice do dětského pokoje Cácorky. Otočili jsme Cácorce postel čímž vznikl další hrací prostor, ale? Uspávání je teda teď za trest.

Malinká usíná kolem 22:30 a Cácorka má tedy taky co dělat, aby se uspala. Snad si zvyknou. Já si na volnost v ložnici už zvykla. Konečně můžu zase číst v posteli.




 Obě holky lezou na postel po IKEA skříňce. Mezi postýlkou a skříňkou je daná deska, pro pocit jistoty, že nespadnou. Tohle se velice dobře ujalo i skákání z postele do náruče mámy :D.

Taky jak vidíte byl prostor hned zaplněn.Vláčky. Hračka která je nepřestala bavit ani po roce.


 Včera jsem ještě částečně debordelizovali chodbu a schodiště. Je to ještě běh na dlouhou trať, ale dům snad už bude zase o něco víc uklizený. Malinká vyzkoušela lyže. Velká, převelská škoda, že není sníh. Ale v hale se taky dobře běhá.





 Hezký den Radana 



4 komentáře:

  1. Perník jsem dlouho nepekla....Vyzkouším tvůj recept...Ila

    OdpovědětVymazat
  2. Já peču perník podle tohoto receptu - http://werka13.blog.cz/1704/rychly-pernik). U nás je velmi oblíbený. Ale ten tvůj bude určitě taky fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. podívám se a třeba také vyzkouším. Děkuji za návštěvu.

      Vymazat