neděle 15. dubna 2018

Mřížkový koláč

tentokrát dobrota, která bohužel dlouho nevydrží... závratnou rychlostí je sežrána a to doslova :), kdo pozdě přijde má smůlu.

A recept:
Na těsto:
125g másla
100g práškového cukru
špetka soli
250g hladké mouky
2 žloutky
2 polévkové lžíce mléka

Tvaroh:
500g plnotučného tvarohu
200ml mléka
100 ml oleje
1 balení vanilkového pudinku
150g cukru krystal
1 vanilkový cukr
1 vojce
2 žloutky

Marmeládu:
rybízová, meruňková, já použila jahodovou

Všechna ingredience na těsto jsem dala do robotu a udělala tak těsto.
Část těsta, asi tak 2/3, dám do koláčové formy. Dala jsem jen na dno. Troubu jsem předehřála na 180 stupňů a formu s těstem jsem dala péct na 15 minut. 
Mezitím jsem si umíchala v míse tvarohovou náplň. Opět všechny ingredience smícháme dohromady. Až je těsto po 15 minutách upečené ( dozlatova) naliji náplň na těsto do formy. Dám zpět do trouby a peču dalších 20 minut. 
Poté vytáhnu z trouby a pomažu marmeládou a pokládám pásy z rozváleného zbylého 1/3 těsta. Je dobré těsto hodně podmoučit, dost se lepí a zase vrátím zpět do trouby na posledních 15 minut. Poté už nechám vychladnout a nejlépe uložit koláč do lednice. Studený je totiž ještě lepší, nebo aspoň já si to myslím.

No a výsledek, prý mám upéct další :)





 Cácorku jsem nechala s koláčem a šla si omrknout narcisky ještě pár dní a už budou všechny rozkvetlé.




Včelky samotářky se už stěhují do hotelu

 A když jsem se vrátila byla moje polovina taky pryč, pes to nebyl :) no hlavně, že chutná.


 Mějte krásný večer

Radana 

5 komentářů: