čtvrtek 19. ledna 2017

Zima nepolevuje

Jak zvláštní, v lednu. :)
Dneska ráno na teploměru u dveří - 14 stupňů, krásná jinovatka, to bylo v 9 hodin.

Těžké období pro zvířátka. Ovečky s jalovicemi jsou zalezlý ve chlívě. Trochu jim zamrzá voda. Slepice nechtějí z kurníku. A pes byl bílý od jinovatky, tomu to asi nevadí, protože stále leží na sněhu. A co kočky? Ty se snaží dostat aspoň do chodby. Králíky jsme přestěhovali zpět pod střechu, aby na ně tolik netáhlo a nebyly zasněžený. Krom zamrzání vody v pítku, jim zima taky nedělá moc potíže. Snažím se všem zvyšovat dávky krmiva, aby byla energii na zahřátí.

Ale to jsou zvířátka domácí, o ty se má kdo postarat, ale co ty v přírodě.

I když řádí ptačí chřipka, nezapomínejte na venkovní ptactvo. I na veverky, vyrobte jim třeba krmítko. Minulý týden si to jedna štrádovala po zdi hospodářských stavení. Byl to jak zázrak, veverku jsem tady za 3 roky viděla vůbec poprvé. V Praze jsem je vídala skoro každý den a né jednu :).

My už máme krmítka dvě :) Obě většinou obsypaná ptactvem. Veverkám jsem nasypala na zídku oříšky, ale asi je to špatné místo nikdo se jich ani nedotkl.


Dětem zima vůbec nevadí, teda té starší, ta si lyžuje, bobuje a bruslí. Malinká je teď nejraději v náručí :(




Strakapoud, viděla jsem ho tu prvně.





Naše iglů. Zavřený vchod.

Zdravíme z iglů. Ruka, kterou mám nahoře drží čelovku, aby bylo vevnitř světlo :)

 Užívejte zimy, dlouho už nebude. A pak zase jaro, už trochu plánuji co na záhonky za zeleninu :)


Krásný den 
Radana

1 komentář: